Translate

środa, 16 października 2013

Obecność (2013)





gatunek: Horror
produkcja: USA
premiera: 26 lipca 2013 (Polska) 27 czerwca 2013 (świat)
reżyseria: James Wan
scenariusz: Chad Hayes, Carey Hayes






 Ten film poleciła mi koleżanka. Miałam ochotę go obejrzeć bo jestem fanką horrorów, lubię ten dreszczyk jaki wywołuje dobry film grozy. I zapewniam Was kochani, że "Obecność" jest dobry, a nawet śmiało można stwierdzić, bardzo dobry.
Przede wszystkim ten film spełnia, wg mnie podstawowy warunek jaki musi spełniać dobry horror, a mianowicie wywołuje strach, niepokój. Już dawno nie oglądałam filmu, którego nie byłabym w stanie obejrzeć sama. A przyznam, że miałam dwa podejścia do tego filmu. Za pierwszym razem wytrzymałam 30 minut i skapitulowałam. Za drugim razem, przygotowana na to co może mnie czekać, dobrnęłam do końca.
Sama historia oparta jest na faktycznych wydarzeniach i postaciach. Bohaterami tego filmu są Ed i Lorraine Warren, małżeństwo zajmujące się demonologią, uczestniczą w egzorcyzmach i ogólnie starają się pomagać ludziom w tego typu sprawach. Tak na marginesie Lorraine Warren żyje w Stanach Zjednoczonych do tej pory i zajmuje się muzeum, w którym znajdują się przedmioty nawiedzone przez demony itp. Film ten opisuje dwie najbardziej tajemnicze ze spraw państwa Warrenów: o lalce Anabelle, oraz o nawiedzonym domu zamieszkanym przez rodzinę Perron. Ciekawostką może być informacją, że film "Amityville" również powstał w oparciu o jedną ze spraw tego małżeństwa. Oprócz ciekawej fabuły film ten ma też dobrą obsadę: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Lili Taylor, a także świetnego reżysera znanego z niezłych horrorów, James'a Wan'a. Polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz